Mobil Pazarlama Teknikleri Nelerdir?
Mobil pazarlama, sadece firmalar ya da belirli servisler tarafından, mobil telefonuna gönderilen bilgilendirme mesajları olarak düşünülür. Ancak gerçekte mobil pazarlamanın anlamı, tüketicisiyle ürünlerini buluşturduğu, tanıtımını ve kampanyalarını duyurduğu mobil platform olarak düşünülebilir. Sade ve anlaşılır bir tanımda bulunmak gerekirse mobil pazarlama tüketicilere mobil kanallar üzerinden ulaşmayı hedefleyen, seo eğitimi ile dijital pazarlama geleneksel yönetim kanallarına entegre edilen kanaldır.
Mobil Pazarlama Yöntemleri
Ülkemizdeki gibi cep telefonunun yaygın kullanıldığı ülkelerde, firmalar için maliyeti düşük, hızlı ve hedef kitleye kolayca ulaşma imkanı sağlayan bir yöntemle arasında sayılabilir. Dolayısıyla bu da firmaların mobil pazarlama etkinliği doğru yönelmelerini ile sağlanıyor. Hedef kitlelere, geleneksel kanallarla ulaşmaya çalışan markalar için, yepyeni iletişim yöntemi olan bu esnek pazarlama, şirketlerin müşterilerine birçok farklı yoldan ulaşmasını sağlıyor. Mobil pazarlama daki en güçlü yan, anlık dokunma imkanı ve lokasyondur. Müşteriye özel fayda sunabilmesi ise en büyük artılarındandır. Müşteri segmentasyonu ile operatörler sayesinde oldukça detay olabildiği mobil pazarlamada istenildiği takdirde nokta atışı yapılabiliyor. Cep telefonu üzerinden pazarlama yöntemi özellikle 2000’li yılların başındadır. Kısa mesajın Avrupa ve Asya’nın bazı bölümlerinde popüler olmasıyla şirketlerin kişilerden ve kuruluşlardan mobil telefon numaralarını toplayarak pazarlama içerikli mesajlar göndermesiyle hız kazandırıldı.
Mobil Pazarlama Sunumları
Mobil pazarlamada müşteri ile olan etkileşim cep telefonu ya da benzeri bir mobil cihaz ile sağlanır, etkileşim aboneye basit bir pazarlama mesajı göndererek. Yeni bir kampanyaya katılmaya çağırarak ya da mobil bir web sitesini ziyaret etmeye yönlendirerek yapılmaktadır. Mobil iletişim sadece insanların cep telefonları ile internete bağlanmasını sağlamakla kalmaz ayrıca onlarla iletişim kurabilmek. Mesajımızı en verimli yollardan iletebilmek için yeni yöntem oluşturur. Bu anlamda mobil pazarlama, son zamanlarda alışkın olduğumuz interaktif pazarlama metotları arasında en akıcı ve etkileşimi yüksek olanlarından biri olarak bilinmektedir.