Dijital Pazarlama

Dijital pazarlama eğitimi

Dijital Pazarlama

Dünya da dijital pazarlama son yirmi yılda çok şey değişeme uğradı ve eğitimini almak tüm internet kullanıcıları için şart oldu, Çok hızlı gelişen teknoloji, mobil cihazlarımız, davranış biçimlerini degiştirdiği gibi, ürün veya hizmet satın alma alışkanlıklarımızı etkiledi. Araştırmalar Türkiye’de yaklaşık 50 milyon internet kullanıcısı olduğunu söylüyor ve sayı devamlı artış gösteriyor. Dijital hayatımızın her yerinde, bunu farkeden yöneticiler de geç te olsa, kazançlarının bir kısmında da dijital pazarlamaya yer vermeye başladılar. Dijital pazarlama sektörü artık, gün geçtikçe daha fazla dikkat kazanmaya başladı. Bunun sonucu olarak tüm çalışanlarının google seo eğitimi almaya gereksinim olduğun farkındalığına yavaş yavaş vardılar..

Nedir dijital pazarlama
Bu sektörde başarılı olmak için hangi konularda uzmanlaşmak gerekir ? Dijital pazarlama TV, radyo, dergi gibi geleneksel medyadan uzak yöntemlerle, markanızı ve işinizi desteklemek ve tanıtmak amacıyla internet, mobil ve diğer dijital platformları kullanmaktır. Dijital pazarlama aynı zamanda interaktif pazarlama, online pazarlama, e-ticaret ve web pazarlama diye de geçmektedir. Dijital Pazarlama Konuları Nelerdir ? Dijital Pazarlama, temelde dört adımdan başlıyor : Kullanıcı veya Müşteri Öğeleri, Ürün ve Hizmet kazançları, Ölçebilmek ve Optimize etmek, Müşterinize sahip çıkmak, İşinizi büyütmek..

Kullanıcı veya müşteriyi web sitenize ya da satışı gercekleşen sayfaya çekebilmek amacıyla yapılan aktiviteler, Arama motoru optimizasyonu (seo), Arama motoru reklamları, Email marketing, Sosyal medya pazarlama, Gelir ortaklığı, Dijital karşılaştırma, Reklam ortaklığı, Viral pazarlama, içerik üretmek ve paylaşmak, Online itibar, marka bilinirlik arttırma ; belli başlı konular. Digital Pazarlama da, müşteri web sitenize geldikten sonra, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak aktiviteler, Hedef her zaman satış degildir, bir blog için okunan yazıların sayısı, yazıyı beğenenlerin sayısı, kaç kişinin o yazıyı paylaştığı, kaç kişinin blogu takip etmeye başladığı gibi şeyler de olabilir. Bir gazetenin web sitesi için, kaç tane haberin okunduğu, web sitesinde geçirilen toplam süre, kişisel bir site için ise, sizinle iletişime geçmek isteyen kişi sayısı olabilir. Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik çalışmaları, müşteri karar destek yolunun güçlendirilmesi, içerik yönetimi, sitenin işe yararlılığını arttırma, satış metinlerini ikna edici yazma, kişiselleştirme, müşteri segmentlerini belirleme ve hedefleme çalışmaları, E-posta pazarlama, ödeme seçeneklerinin çoğaltılması ve site içindeki aramanın iyileştirilmesi, bu aşamada yapılması gereken belli başlı aktivitelerden başlanabilir.

Dijital Pazarlama Egitimi

Dijital Pazarlama

Ölçebilme ve Optimize etmede;
Bu aşamada, neyi yanlış yapıp neyi doğru yaptığınızı anlamanız ve kendinizi rakiplerinizle karşılaştırmanız açısından çok önemlidir. Bizce tüm dijital pazarlama aktiviteleri içinde en önemli kısım burdan başlamaktadır. Eğer başarınızı ölçemiyorsanız, başarılı olduğunuzu söyleyemezsiniz. Bu aşamada öncelikle sitenizin performansını analiz etmeniz gerekiyor. Web Analytics yazılımları kullanıp, ölçebilme ve optimize kısmında yapılan davranışları değerlendirmeli, sonuçlara göre optimize edilecek yerleri belirlemelisiniz. Sitenizin başarı kriterlerini rakiplerinizin kriterleriyle karşılaştırmak zorundasınız. Online panellerle ve anketlerle kullanıcılarınızı daha iyi anlamaya çalışmalısınız ki başarılı olasınız.. Kullanılabilirlik testleri yapmalısınız. Müşterileriniz için en iyisini bildiğiniz fikrinden bir an önce vazgeçip, a/b testlere ya da çok değişkenli testlere başlamalı, aslında neyin işe yarayıp yaramadığını aritmatik olarak belirlemeli, işinizi büyütmek ise : bu aşama halihazırda müşteriniz olan kişileri memnun etmek ve sizin sürekli müşterileriniz olmaları için çalışma kısmıdır. İyi bir müşteri hizmetleri sunma, email pazarlama, sadakat programları, dinamik fiyatlandırma stratejileri uygulama, kişiselleştirme, topluluk oluşturma ve referans programları başlatma bu alanda kullanabileceğiniz tekniklerdir.

Gördüğünüz üzere dijital pazarlama çok geniş bir alana yayılmıştır, ancak bu kalabalık liste gözünüzü korkutmasın, bizden dijital pazarlama eğitimi aldıktan sonra çok eğlenceli olacaktır, her bir başlık ayrı ayrı incelenmesi ve üzerinde çalışılması gereken alanlardır. Her geçen gün karşımıza anlamamız gereken yeni bir mecra daha çıkacak. Bu mecralara hakim olmak için teknolojiyi çok iyi takip etmek, değişikliklerden haberdar olmak gereklidir.